Instytucjonalizacja dobroczynności, warto czy nie?

W iTON Society wierzymy, że warto popularyzować działania charytatywne, takie jak wspieranie edukacji dzieci i młodzieży. Dlatego wystartowaliśmy projekt #LICZNIK, którego celem jest zakup przez Partnerów projektu, karnetów na basen potrzebującym dzieciom.

Na czym to polega? Ambasador projektu #LICZNIK, dzięki przepłyniętym basenom wypracowuje punkty, które Partner finansowy, dziś ICRA4kids, opłaca na poczet zakupu karnetów na basen dla potrzebujących dzieci.
ICRA, która pomaga rodzinom i małym firmom obniżać koszty kredytów, w ramach aktywności na rzecz dzieci – ICRA4kids – realizuje projekty edukacyjne, podnoszące poziom świadomości finansowej najmłodszych. Bez wahania więc została Partnerem #LICZNIK, finansującym karnety dla dzieci, ponieważ aktywność fizyczna dodatkowo zwiększa potencjał intelektualny, dzięki poprawie witalności człowieka.

#Licznik ICRA

Czy warto dobroczynność instytucjonalizować, czy też lepiej gdy każdy indywidualnie pomaga?

Najpierw trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy warto być dobroczynnym. Czerpiąc z Immanuela Kanta, człowiek jest kimś-dla-siebie, ale także kimś-dla-innych. Postawa „kimś dla siebie” wyraża się troską o własny los, „kimś dla innych” to wyzwanie trudniejsze. Mieści w sobie odpowiedzialność, ale także niezobowiązującą dobroczynność. Praktyczne argumenty za dobroczynnością:

  • Los doświadcza losowo. Raz nas, raz innych. Nie wiemy co nas czeka, więc w trosce o siebie warto pomagać innym, wierząc w regułę wzajemności.
  • Dobre pomysły i idee, czy wielkie talenty niekoniecznie powstają w otoczeniu zasobności. Trzeba je pielęgnować, bo służą ludzkości, jak choćby żarówka, telefon, czy styl pływacki.

Gemeinsam statt einsam, czyli raczej razem, niż na własną ręką 😊

Nie zawsze mamy swój pomysł na dobroczynność. Jesteśmy zbiegani, nie mamy zwyczajnie czasu. Co prawda, aby żyć trzeba jeść, jednak Ci, którzy jedzą więcej, nie są przez to szczęśliwsi. Dlaczego? Bo w życiu ważne jest poczucie sensu. Jeśli więc pracujemy głównie dla pieniędzy, możemy rozejrzeć się wokół i wybrać projekt charytatywny, dzięki któremu dodamy trochę głębi naszemu życiu.

Projekt licznik ICRA

W obecnych  czasach ważna jest „zdolność dostosowawcza” oraz umiejętność eksperymentowania. Nie mając czasu na własne eksperymenty z charytatywnością, możemy eksperymentować „na innych”, wspierając projekty takie jak #LICZNIK, zostając ich Ambasadorem lub Donatorem, a kiedyś być może zamienić rolę donatora na twórcę projektów.

Eksperymentem jest samo wystawienie pomysłów typu #LICZNIK na publiczną ocenę, która wyraża się skalą poparcia (lajki w social media) lub wsparcia finansowego. To nic innego jak demokratyzacja lekko zinstytucjonalizowanej dobroczynności, aby bardziej zasobni mogli wesprzeć dobre idee, stając się w ten sposób ich częścią.

Każdy z nas może wesprzeć #LICZNIK zostając Ambasadorem, zgłaszając swoją firmę jako Partnera albo wykupując w sklepie iTON Society kilometry, które przepłynie wybrany przez Was Ambasador.

Każde 10 zł trafi na fundusz karnetów dla młodych, a ICRA dopłaci dodatkowo 5 zł za przepłynięty kilometr.

LINK do zakupu dystansów AMBASADORÓW: http://sklep.itonsociety.com/kategoria/licznik

Jestem ambasadorem projektu #LICZNIK od początku. Poza budowaniem funduszy na zakup karnetów dla beneficjentów, realizuję swój własny „lokalny” cel. Sens projektu motywuje mnie, abym o 6.00 zjawił się na basenie, aby przepłynąć kolejne 2 kilometry. Wiem, że gdy nie pójdę 20 zł nie trafi na te karnety. Odpowiedzialność działa jak najlepszy budzik 😊.

Wspierając finansowo rozwój młodych sami także promujemy tę aktywność fizyczną.

Autor: Krzysztof Dresler
Założyciel iTON Society – podmiotu, który wspiera niekomercyjne przedsięwzięcia kulturalne i artystyczne. Prezes zarządu i założyciel fintech ICRA, która pomaga rodzinom i małym firmom obniżać koszty kredytów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *